fbpx

להיות שם בשבילו

להיות שם בשבילו

להיות אמא

אחד הדברים הראשונים שאנחנו למדות כשאנחנו הופכות לאמהות, ששכחו לתת לנו את ספר ההוראות. או שפשוט אין דבר כזה ספר הוראות להורות. ומשכך, כל אחת ואחת מאיתנו מתחילה לכתוב את ספר ההוראות שלה ביחד לילד/ה שלה, תוך כדי ההכרות הקשה או הקלה עם הרך הנולד.

מתי הבכי שהוא בוכה הוא בכי של רעב, ומתי זה בכי של תרימו אותי על הידיים ומתי, די שימו אותי במיטה כי אני עייף ורוצה לדפוק איזה שנ"צ נחמד, בלי שתקרקרו מסביבי.

ומתינוקות רכים הם הופכים לפעוטות ואז לילדים, מתבגרים ופתאום הם "גברים" רכים וכל הזמן הזה אנחנו ממשיכות לכתוב את ספר ההוראות שלנו, מפני שהצרכים משתנים והילדים גדלים וההוראות מה לעשות משתנות.

וכל הזמן הזה, אנחנו פשוט שם בשבילם.

 

004

להיות המגדלור שמאיר להם את הדרך

נרקיסים

השבוע, זו הייתה הפעם הראשונה שכמעט ולא דיברנו מפני שהוא היה באימוני שטח, ובאימוני שטח אין טלפונים, אבל יחד עם זאת ידעתי שהוא בסדר ושהכל טוב איתו, מפני שהוא יודע שאם הוא יצטרך משהו, הוא ידע איך למצוא את דרכו אלי, להגיע לנקודת האור הבוהקת חזק בצהוב ושאני שם בשבילו.

חוץ מזה, שגם קיבלנו עדכונים שוטפים מהשטח על ידי המפקדים שלו, כך שזה עבר רגוע.

ואני קיבלתי הזדמנות נפלאה, להוסיף פרק בספר ההוראות שלי איך להיות שם בשבילו, גם כשאני לא ממש נוכחת, אלא רק מאירה לו את האור בהרגשה.

004

להעביר את זה הלאה

האם את ספר ההוראות שלי אני יכולה לחלוק עם אמא אחרת? זו שאלה טובה וחשובה. ישנן הוראות תפעול שהן הוראות שוות ערך לכל הילדים, אבל כל ילד וילד הוא אינדיבידואל בפני עצמו, כך שקשה לחלוק את ההוראות, ולא פעם אנחנו עושות את השגיאה ואומרות לאמא אחרת תעשי ככה ותעשי ככה כי אצלי זה עבד מעולה.

כן אפשר להשיא עצה, לנסות ושכל אמא תגיע בסופו של דבר לספר ההוראות שלה בעצמה.

אבל אני כן יכולה להגיד לכם בלב שלם, שאני מלאת הערכה לכל העצות שניתנו לי במהלך השנים, הן בהחלט עזרו לי להגיע להבנות הנכונות לגבי הילד שלי.

004

ובנימת סוף שנה

אנחנו כפסע מסוף שנת 2023. שנה שהתחילה נפלא ומסתיימת כשנה הכי איומה שהייתה לנו ever. למדנו הרבה על עצמנו, גם בתור אנשים ובמיוחד בתור הורים. 

למדתי כמה זה חשוב להגיד לילדים שלי "אני אוהבת אותך" בכל רגע ורגע נתון. לתת חיבוק חזק חזק גם כשזה לא מתאים להם בדיוק, אבל זה בדיוק מה שאני צריכה באותו רגע. 

למדתי יותר להקשיב, במיוחד גם מאז הגיוס. ואני מתכוונת להמשיך להיות שם בשבילו כל הזמן.

מאחלת לנו שהמגדלור יאיר לנו את הדרך כבר בתחילת השנה הבאה עלינו בעוד ימים ספורים. שנהיה מגדלור של אור אחד לשני ושנלמד להקשיב ולהמשיך להקשיב גם כשקשה וגם כשקל.

לו יהי.

004

מאחלת לכולנו ששנת 2024 תביא איתה בשורות טובות

נהניתם?
מוזמנים לשתף
2 תגובות
  1. אורית הגב

    אנחנו באמת המגדלור שלהם, גם כשאנחנו לא חושבים שאנחנו וגם כשהם חושבים שהם לא צריכים אבל בתת מודע הם יודעים ומרגישים 🙂

השארת תגובה

אולי יעניין אתכם גם:

יום הורים

יום הורים

יום הורים אחרי 12 שנות לימוד, שבהן אחת למחצית זומנו לפגישה עם המחנכת יחד עם הילד לשמוע על התקדמותו במערכת

קרא עוד »
וואו אני

וואו אני –

פתאום קלטתי חודש ימים חלפו מאז שהתגייסת ואתמול בלילה נפל לי האסימון – אני אמא של חייל.  אחרי שיחת הטלפון

קרא עוד »
חיבורים

חיבורים

חברויות אחד הדברים שאנחנו חוששים ממנו בתור הורים כשאנחנו שולחים את הילדים שלנו למסגרות, זה האם הם ימצאו חברים במהרה.

קרא עוד »
לוגו של וואטסאפ
גלילה לראש העמוד